Jump to content

Slabire frana de mana


Sethnakht
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare mai ciudata.. treaba asta s-a intamplat acum cativa ani insa sincer sa fiu nu prea m-a deranjat pana acum.

Problema este ca frana de mana nu mai "prinde" ca la inceput. Daca opresc intr-o rampa (abrupta) si trag frana de mana pana la capat sta masina, nu e problema. Deranjant este ca daca trag frana de mana in miscare (sa zicem un 10-15-20 km/h) pe asfalt uscat sau chiar umed nu se blocheaza rotile din spate ci se misca in continuare (simt o usoara frana insa numic mai mult).

De cand am sesizat problema asta am schimbat lichidul de frana, discurile, placute deci ma duce gandul la cablul de la frana de mana. Am fost mai demult la un mecanic ce mi-a confirmat faptul ca frana de mana e corect "calibrata" (a desfacut "plasticul" ce acopera maneta franei d mana dintre scaune si s-a uitat pe-acolo).

Este posibil sa se fi "defectat" cablul in vreun fel sau sa se rezolve treaba asta cu shimbarea lui? Daca u de la ce altceva ar putea fi?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca se poate regla de la acele piulite din spatele consolei de sub scrumiera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo ziceam ca s-a uitat un nene si a zis ca e ok - s-a uitat in zona respectiva, a scos plasticul ce acopera maneta. Sunt mai multe reglaje ce se pot face de acolo?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se strange piulita astfel incat sa tina frana de mana. Nu stiu la ce s-ar putea doar uita pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si la multi ani!

M-am uitat si eu de curiozitate sub scrumiera din spate si am observat ca acea bucata de metal care prinde cablurile de la fiecare roata in cablul de la maneta frana de mana nu este drept...cum ma uitam la el de pe bancheta din spate are un unghi de cam 20-30 grade. Ar trebui reglat sa fie la 0 grade, adica sa fie perpendicular pe axa manerului frana de mana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic ca nu este drept. Unghiurile diferite sunt din cauza ca maneta de frana de la mana e mai apropiata de scaunul soferului decat la pasagerului si astfel, au curse diferite la rotile spate.

Totusi daca e unghiul prea mare s-ar putea ca un cablu spre o roata sa fie rasfirat.

Oricum, daca vrei sa tina frana de mana mai tare, trage cablul din piulita.

In cel mai rau caz, daca l-ai tras si nu prinde poate trebuie sa schimbi sabotii. (la placute nu e nevoie, deoarece placutele prind)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Nu are nimic ca nu este drept. Unghiurile diferite sunt din cauza ca maneta de frana de la mana e mai apropiata de scaunul soferului decat la pasagerului si astfel, au curse diferite la rotile spate.

Totusi daca e unghiul prea mare s-ar putea ca un cablu spre o roata sa fie rasfirat.

Oricum, daca vrei sa tina frana de mana mai tare, trage cablul din piulita.

In cel mai rau caz, daca l-ai tras si nu prinde poate trebuie sa schimbi sabotii. (la placute nu e nevoie, deoarece placutele prind)

Salutare!

Sunt curios sa vad ce solutie ii gasiti, aceeasi problema o am si eu la masina din semnatura, am strans tare piulitele, ba am mai si pus adaos pt ca sa trag si mai mult de cablu..e drept, s'a scurtat cursa insa frana tot asa de rau tine..

Din vorba in vorba "am auzit" ca s'ar putea sa fie uzura sabotilor - cauza..sa vedem ce se mai intampla..

Chiar, stie cineva cat este permisa uzura sabotilor..? (si/sau a tamburilor..?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna baieti ! Am si eo o porblema asemanantoare. Acum circa o luna cand au fost cele mai fruguroase nopti masina a stat cu frana de mana trasa. Cand am plecat din loc am simtit eu ca merge mai greu. Eram pe drum drept si adevaru e ca era putina zapada pe carosabil dar pur si simplu imi intra ESP la cea mai mica acceleratie. am ajuns la destinatie noroc ca nu a fost mai mult de 1.5km si cand s-a dat jos pasagerul din dreapta a intrat un miros puternic in masina. M-am dat jos sa vad si era de la roata din dreapta spate. Au ramas placutele blocate. Dupa cateva zile si-a revenit dar am observat ca frana de mana..tinea doar sus d tot..:(. Aseara.. am fost iesit cu niste prieteni pe zapada si am observat ca atunci cand trag frana de mana... se blocheaza doar o roata (cea care a ramas blocata atunci..nu)doar cand prinde gheata calumea si cealalta. Ce poate sa fie? Ce ar trebui sa fac? Va multumesc anticipat ! O zi buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...

asta s-a intamplat din cauza faptului ca frana de mana a inghetat.

mi s-a intamplat si mie ce ti s-a intalmplat tie, blocandu-mi-se ambele roti, si mirosind groaznic.

incearca sa nu mai tragi frana de mana niciodata iarna. absolut niciodata. se pare ca ingheata acel cablu.

cablul franei de mane s-a intins, incearca sa il strangi.

cat despre faptul ca numai o roata se blocheaza, nu stiu ce sa iti spun.

explicatiile pe care ti le-am scris le-am primit si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bistriteanul - nu vreau sa cobesc, dar e probabil ca defectiunea sa fie din etrier. La folosirea franei de serviciu se mai produce dezechilibrul pe puntea spate sau franeaza ambele roti spate?

Tine-ne si pe noi la curent sa aflam care a fost cauza si remedierea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie neaparat saltata masina pe rampa si vazut care este pozitia cablurilor de frana de mana la etriere, stanga si dreapta. Trebuie facuta comparatie. Posibil unul dintre cabluri s-a intins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bistriteanul - nu vreau sa cobesc, dar e probabil ca defectiunea sa fie din etrier. La folosirea franei de serviciu se mai produce dezechilibrul pe puntea spate sau franeaza ambele roti spate?

Tine-ne si pe noi la curent sa aflam care a fost cauza si remedierea problemei.

Deci prima observatie a fost ca s-a slabit cablul, adik pride doar sus si a 2 a a fost pe zapada/gheata, l-am rugat pe un prieten sa se uite la roti si am pornit cu frana de mana trasa si a zis ca roata cu pricina, nu se blocheaza ca cealalta doar cand prinde gheata. Nu stiu ce sa zic probabil asa e sistemul ca daca trag frana in mers dupa cateva secunde ma atentioneaza in bord sonor dupa care nu ma mai lasa sa accelerez dar rotile nu se blocheaza simt o usoara infranare atat. Dar normal o sa o duc la un service sa vad si eu care e problema da acum nu prea am timp ca sunt in sesiune. :) O sa va anunt ;) . O zi buna tuturor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La frana de mana pe sabot sunt 2 reglaje. Unul la cable si altul la sabot.Reglajul se face in felul urmator: primul reglaj e la cablu. daca intins nu mai prinde, atunci trebuie trecut la sabot. Se da jos roarat si piulita ce tine sabotul, jos tamburul ( si curatat cu smireghel daca tot e jos) si se verifica sabotii. Se regleaza din sistemul de intindere pe care il au, respectiv se mai lasa succesiv si pe incercate cate o treapta din parghia pe care o au. Se lasa pana se aude un slab sunet de frecare intre sabot si tambur (adica pe incercate). Atentie la pistonase, se mai duce garnitura si curge lichid. Daca este sabotul umed, inseamna ca curge lichid. Se comanda tot ansamblul de pistonase (cam greu de schimbat doar garniturile). Sabotul umed, duce ijn timp la desprinderea ferofoului de pe metal si lipsa franei. Plus simptomele cu blocarea franei spate peste noapte. Daca am gresit undeva, va rog sa ma corectati. Sanatate si atentie in trafic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma blocarii frinei spate la una din roti, ferodoul s-a uzat mult mai tare decit la roata care a fost libera. Acesta este motivul pentru care la tragerea frinei de mina nu se blocheaza roata care a fost cu probleme. Ar trebui reglata cursa cablului frinei de mina la respectiva roata din piulita care se afla sub scrumiera. Practic jocul ar trebui sa se regleze automat in urma mai multor actionari a frinei, dar in practica nu se intimpla chiar asa. Cel mai bun remediu este demontarea ansamblului frina, inspectarea si curatirea lui, eventual inlocuirea daca este cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut ! Observ ca este destul de vechi topicul dar as avea si eu o nelamurire. Am fost astazi la un service pentru ca nu mai tinea aproape deloc frana de mana si dupa ce au verificat tamburii si sabotii (au zis ca sunt super ok), mi-au mai strans putin cablurile de frana din zona scrumierei. Masina franeaza mult mai bine acum, frana de mana tine la 3 dinti. Intrebarea este : masina se opreste mai brusc cand incetineste de tot (la viteza, scoasa pe liber, nu scade brusc in kilometraj). Nu cred ca este o problema prea mare dar, este normal sa se opreasca mai brusc ? Am facut si mici balansuri la masina si tot asa se simte. La balansuri mai mare nu se simte nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!