Jump to content

Consum ulei


buzud
 Share

Postare recomandată

am schimbat uleiul in urma cu 4000 KM si pe joja , atunci, depasea cu foarte putin semnul de maxim (cam 1-2 mm).Stiu ca nu e bine, dar asta e, la urmatorul schimb nu mai pun 4.5 l, ci o sa ma multumesc cu 4l si cu completare ulteriara,daca e cazul.

Intrebarea suna cam asa : Am constatat ca acum uleiul ajunge pe joja cam la jumatatea distamtei dintre minim si maxim(in ml nu stiu cam cit reprezinta).

Este normal consumul asta de ulei ? Stiu ca este un consum natural de ulei, dar oare se incadreaza in parametri?

PS. masina e un TDI ALH de 90 CP, nu PD, iar uleiul folosit a fost Castrol TX 5W40,

cica special pentru diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Durpaneus

    6

  • bbogdanmircea

    6

  • ygor

    5

  • I_am_Stealth

    5

A consumat 400-500ml. Cam mult in numai 4000Km. In ce regim au fost facuti acesti 4000Km? Daca au fost facuti pe autostrada la 140-150Km/h este normal un asemenea consum.

Citi Km are motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am skimbat acum aproape 5000km uleiul (am acelasi motor ca si tine) si nu a scazut DELOC. Masina are 108.000km, in acesti 5000km a facut un drum pana la mare cu croaziera 140-150, in rest nu e fugarita decat ca vede o data pe zi (maxim o data pe zi) 3500-4000rpm ca sa evit depunerile de funingine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are 125.000 km...dar nu garantez,iar regimul de functionare este normal.Alergata in oras si un drum la mare (160 KM constant pe autostrada; in rest normal pentru drumurile noastre de tara).Deci e cam mult...asta e...ce verificari ar trebui facute ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca o mentiune...merg cam agresiv....poate sa fie si asta o explicatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mersul agresiv se va duce mai mult ulei pe la CCV si ajunge in camera de ardere unde, ati ghicit, e cam ars. Solutii? Filtru CCV -> Ender zicea ca e cam scump (120$?).

Eu ating de 2-3 ori pe luna 120-130 in tuneluri in Buc si in rest ii dau talpa regulat. Adica acceleratie 100% in trepte superioare (3-4) timp de secunde bune. Si de atunci imi ia mai mult ulei. Inainte cam 500ml la 10.000 km acum vreo 1.200 - 1.500 ml la 10.000 km. Masina are 11 ani; pe bord 170.000 km, in realitate in jur de 300.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si merg 70% afar cu 120 -130. Hmmm...

Asta daca e mers constant nu e mers agresiv care sa atraga un consum marit de ulei. Insa sunt de acord ca e cam mare consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O noua intrebare: dupa ce am citit un post cu o turbina crapata la 25.000Km, am aflat ca consumul de ulei poate fi dat si de o turbina pe duca.Este corect ? Adicatelea, sa-mi fac griji pentru turbina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic se poate. Insa rar se intalneste.

Disparitia de ulei (in mare) se imparte in:

a ) Pierderi de ulei

b ) Consum de ulei

Pierderea de ulei inseamna undeva o neetenseitate. De exemplu o garnitura dusa la baia de ulei. Dar exemple pot continua

Consumul de ulei inseamna ulei ajuns si ars in camera de ardere.

Mai greu de calificat si categorisit sunt disparitiile de ulei cauzate de lagarele turbinei si readmisia via CCV in partea de admisie de aer.

Turbina pierde inevitabil ulei pe la lagarele ei (are lagare pe pelicula de ulei) insa nu pierde prea mult si e cumva normal. CCV-ul bineinteles ca nu filtreaza mai nimic din vaporii de ulei din gazele de carter care (vapori) dispar bineinteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O noua intrebare: dupa ce am citit un post cu o turbina crapata la 25.000Km, am aflat ca consumul de ulei poate fi dat si de o turbina pe duca.Este corect ? Adicatelea, sa-mi fac griji pentru turbina ?

<{POST_SNAPBACK}>

Ca un raspuns scurt si la obiect pentru tine: NU ITI FA GRIJI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc! asa mai invata si omul cite ceva despre masina proprie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea are 3200 km. consum dupa 1500 km in bucuresti cu mers de baba si 1700 km afara cu mers normal (croaziera pe la 120 dar si 140 pina la 160) = 150ml

defapt pe mina m-a stresat faptul ca pe DN 7C am inchis radioul si parca motorul tacanea. totusi consumul de ulei e relativ normal. sper ca dupa 10000 km sa uit de completari ca e cam nasol sa tot pun ulei. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai are abia 3500 km. cu euro 5 omv, si cu ulei aproape nou. cred ca tzacaneala e datorata etajarii vitezelor in cutie. pe pante abrupte a 3-a la 40km/h e la 1500 rmp cam putin pt. pantele de pe transfagarasan. a 2-a are 2500 rpm la 40km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare...am observat astazi ca mi s-a aprins becul de la ulei (a 2-a oara de cand am efectuat schimbul) cel ce avertizeaza asupra nivelului scazut.De schimbat uleiul s-a schimbat acum 9000 km si am pus Castrol TXT 505.01.Intre timp am mai completat cam cu 200 grame( cele ramase in al 4-lea bidon cand s-a efectuat schimbul) ,cand se mai aprinsese becul, cam acum 700km.

Acum care ar fi nelamurirea mea:

1.Becul s-a aprins pt ca in momentul schimbului nu s-a umplut cu cantitatea necesara exact si dupa o anume perioada si distanta rulata a fost necesara aceasta completare?

2.Este normal acest consum corelat cu distanta parcursa si cu faptul ca masina are 128.000km ( mentionez ca masina a fost probata si nu gazeaza deci un eventual consum extra de ulei iese din discutie) ?

As vrea daca se poate sa imi spuneti daca s-a mai intalnit aceasta problema si daca este normal sau nu.Iar daca da care ar putea sa mai fie cauza acestui lucru. ( din pacate am mai auzit de acest lucru doar legat de uleiul Castrol si ca aceasta ar fi o problema a sa in comparatie cu Aral )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit pe forum e normal sa consume ulei. Un prieten care a pus tot castrol mi-a zis ca si lui i s-a aprins becul cam repede... eu am pus valvoline,nu neaparat pt ca a fost mai ieftin,dar nu prea aveam timp sa umblu prin oras dupa ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi dau seama ca un consum de ulei intre doua schimburi este normal tinand cont ca masina are si un anumit rulaj si ca depinde si de modul de condus.Dar ceea ce ma interesa este daca intra-adevar a mai observat cineva acest lucru legat de Castrol si cam care ar fi un consum normal.

Mersi frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e undeva in limitele normale acel consum de ulei.

Masina mea are 185.000 de km, si pe la 8-9000 de km mi se aprinde becul martor (cel referitor la nivelul scazut de ulei). Mai completez cam 200ml, si e totul OK. La 10.000 il schimb oricum. Folosesc Aral 5W40 vara, si 10W40 iarna. De foarte multa vreme folosesc uleiul asta, si -eu personal- sunt multumit de el.

P.S. Prima oara n-am stiut ce-i cu becul acela martor, pentru ca el se stinge dupa fiecare deschidere a capotei. Bine-nteles, cam in 100-200 de km se aprinde becul din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din specificatiile vw acest consum e perfect normal. Eu la 80k patesc acelasi lucru: la 8k completez cam 300ml. Consider ca nu e grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@buzud: Daca as fi raspuns acum 2 luni ti-as fi spus ca iti consuma mult.

In cazul meu (tot ALH) si cam aceeasi km:

Din Aprilie pana in Octombrie (6 luni de anotimp cald preponderent), ulei Shell 0w-30 LL si mers 10,000km consum: 0 (sau neglijabil as spune).

Din Octombrie (cand am schimbat uleiul cu Castol 5w-40 GTD Magnatec) pana acum (total 2 luni) si 2500km si mare surpriza: intre 200 -300 grame as spune ca a fost consumul.

Cum se poate explica asa ceva?

Modificat de varuNae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu noi informatii:dupa ce am completat, la 9000 km dupa schimb, cu 700 grame de ulei, astazi, in drum spre bucuresti, dupa inca 1800 km, s-a aprins iar becul la ulei.Deci ca sa fac un total in aproape 12.000 km am completat cu 700 grame ulei si trebuie sa bag iar.Sincer mie mi se pare un pic cam mult.Facand comparatia cu passatul anterior care l-am avut, respectiv TDI de 101cp si cam tot atatia km dar care rula cu ulei Aral, la acela nu am completat niciodata ulei iar la acesta in 12.000km am bagat deja 700 g de Castrol d-asta cica special pt TDI-uri.

Concluzia mea e ca voi reveni imediat la Aral si orice ar fi Castrol masina mea nu va mai vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ceva normal stai linistit la 15000 km se mai completeaza cu 1l aproape asa este conceptia motorului vw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu_sandulescu

Dupa 1500 km de la schimbul de ulei am scos joja si m-a surprins aspectul uleiului: fara impuritati dar negru. Este normal sa se innegreasca dupa doar 1500 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ceva normal stai linistit la 15000 km se mai completeaza cu 1l aproape asa este conceptia motorului vw

Si la mine, dupa ce imi dau seama, consuma aprx 0.5L ulei la 8-9.000 km. Si mie mi s-a aprins becul de ulei, am completat cu aprx 0.3L si deja am facut 5000 km fara sa se mai aprinda. Banuiesc ca daca mai merg aprx 2-3000 se va aprinde iarasi, dar voi face revizia in cateva zile. Am deja destui km, si nu prea imi place culoarea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!