Jump to content

Ecu Nu Comanda Cut Off Valve


Romy
 Share

Postare recomandată

Cand pun contactul,ramane aprins martorul pentru bujii.Dau la automat,dar fara rezultat.Motorul se invarte,dar nu porneste.Am sesizat ca acea electrovalva de pe pompa de injectie,nu scoate click-ul specific.

Motorul s-a comportat absolut normal.Am parcat masina,iar a doua zi dimineata nu a vrut sa mai porneasca.

Sa aiba vreo legatura cu faptul ca a plouat tare azi noapte?

Daca a mai trecut cineva prin asa ceva,si a gasit rezolvarea,il rog sa-mi spuna si mie.

Am constatat ca nu am releul 109.

Am verificat toate releele,si sunt in regula.

I-am facut diagnoza,si a reesit ca firul care duce direct in electrovalva,este intrerupt.

Am luat un plus direct de la baterie,si am alimentat electrovalva.A pornit imediat,insa nu nu se infinge deloc,si nici turbina nu se aude.

Am urmarit firul care comanda aceasta electrovalva,pana in ECU.Am facut legatura directa de la firul care duce in ECU,si electrovalva.Nici un rezultat.

Cert este ca ECU nu alimenteaza cut off valve,desi firul nu este intrerupt.

Este si un releu pe undeva care comanda aceasta electrovalva?Eu nu am gasit.Nu stiu ce sa-i mai fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Romy

    33

  • Al Bundy

    9

  • Swat Cat

    9

  • ionut b

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

ecu ar trebuii sa comande un releu si apoi sa se duca la shutoff valve...daca il pui direct nu cred ca are forta sa deschida

incearca sa masori cu firu in aer de la ecu daca vina vreo tensiune..daca nu sa nu fie bulit un tranzistor de comanda din ecu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit traseul firului care pleaca de la electrovalva,si duce direct in mufa de la ECU.

Mi s-a mai spus ca ar trebui sa fie un releu pe undeva,dar nu stiu care e.

M-am uitat la toate releele situate sub volan,le-am verificat,le-am si inlocuit,sa fiu si mai sigur,dar nici un rezultat.Unde poate fi acel releu,si ce numar are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de oftopic dar din motorizare as jura ca ai Audi 80 nu 100.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat...1.9 nu exista la audi 100...sau poate e pus.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit traseul firului care pleaca de la electrovalva,si duce direct in mufa de la ECU.

Mi s-a mai spus ca ar trebui sa fie un releu pe undeva,dar nu stiu care e.

M-am uitat la toate releele situate sub volan,le-am verificat,le-am si inlocuit,sa fiu si mai sigur,dar nici un rezultat.Unde poate fi acel releu,si ce numar are?

Daca alimentarea valvei vine direct din ECU, nu stiu ce releu mai cauti?! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial masina a avut motor pe benzina,dar acum are acest 1.9 TDI 1Z de pe un Audi 80 B4.

Sa inteleg ca nu mai are rost sa caut vreun releu care comanda valva...Asta insemnand ca sunt probleme cu ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic asa ar fi; ce rost ar avea sa treci firele prin ECU, ca dupa aceea sa iasa catre un releu si sa revina in ECU pentru comanda...sau alte combinatii de genul asta?! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar,nu cred ca ar avea sens...

Ma poate ajuta cineva cu o schema electrica pt ECU,la motorul asta?

Am gasit eu ceva,tot pt un 1.9 TDI 1Z 66 KW,dar e pt VW Passat din 1996-1997,iar motorul meu e din 1993.In aceasta schema arata ca valva e comandata de un fir alb/negru ce pleaca din pinul 53 al ECU,si trece prin N 109.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ar fi interesant de stiut de ce motorul nu se infinge,desi valva am alimentat-o "manual"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia sa fie alta problema....mai precis cu turbina.... nu stiu cum e exact motoru sa sa nu fie actuatoru blocat (ca geometrie variabila nu are) si nici boost valve

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu e cu geometrie variabila.Si nu cred sa fie blocat actuatorul.Urca greu in rpm,si nu pare sa treaca de 2000.Asta se intampla de cand nu a vrut sa mai porneasca.

E posibil sa se arda doar o parte din ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e bine daca verifici "Engine Control Module Relay" care vine pe pozitia 3 in blocul de sigurante si relee. Simptomul este cel pe care l-ai zis in primul post, adica ramane aprins martorul de bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate releele sunt in regula...

Martorul pt bujii nu mai ramane aprins.

Modificat de Romy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat sa vezi daca intr-adevar ECU nu da tensiune pe acel pin? In ECU tb sa fie un tranzistor de putere sau un releu care sa comande aceasta valva. Aceasta consuma cam 1.3A. Cred ca masina nu se infige deoarece eroarea e inca stocata in ECU, si ECU crede ca acea valva nu e deschisa deoarece nu simte curentul care ar trebui sa-l consume valva si deci nu comanda vacumatic turbina sau egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pinul din mufa ar fi asta:

post-314-1213000450_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi schema a mufei o am si eu,dar arata ca din pinul 53 trece si prin N 109,ceea ce la mine nu e cazul,nu am acest releu.Firul de la valva intra direct in ECU.

Am sa verific si cu un aparat de masura.

Totusi,incep sa cred ca direct din ECU este data comanda,printr-un tranzistor de putere sau vreun releu situat chiar in ECU.

Am observat ca,desi am alimentat "manual" aceasta valva,daca nu pornesc motorul in cca 20 secunde,se intrerupe alimentarea,si nu se mai alimenteaza valva decat daca iau firul de la borna plus a bateriei,si il pun din nou.Nu inteleg cum este sesizat acest fapt,de catre ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema pe un motor 1.9 TD pus pe un Golf din 95. Nu iese curent pe pinul care alimenteaza electrovalva pompei de injectie. Am schimbat cu un ECU de second hand si tot nu merge. Am facut un strap de pe piniul care alimenteaza ECU numai cand se pune contactul si .... culmea tot nu merge. Cei de pe forum mi-au dat un numar de telefon al unui electrician dar care este din Buc. Eu sunt din Cta. Aici incercat sa masori cu KTS-ul? Eu merg maine sa fac o verificare cu KTS. Sper sa ne ajutam reciproc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai reusit sa pornesti motorul?

Eu am luat un fir de pe borna plus a bateriei,si l-am pus direct pe electrovalva.Imediat s-a auzit acel click,i-am dat cheie,si a pornit.Daca vrei sa incerci si tu asta,sa-i dai cheie in cca 20 secunde dupa ce ai alimentat-o de pe plus,ca apoi se dezactiveaza,nu stiu de ce.

Daca ai inlocuit si ECU,si tot nu porneste,ma gandesc sa nu fie valva cu problema.(OT: cat te-a costat ECU?)

Nu am facut verificare cu KTS.

Am sa merg la un electrician zilele astea,ca se pare ca trebuie desfacut ECU.Sper sa se poata repara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa merg cam de doua luni cu firul de la plusul bateriei. La mine nu se dezactiveaza dupa 20 de secunde. Chiar acum vin de la un electrician care a pus un VagCom pe masina si care desi a comunicat cu masina nu a gasit nici o eroare. Saptamana viitoare o sa merg din nou la acelasi electrician care are si schema originala. Omul se pare ca stie care este problema dar nu vrea sa mi-o spuna prea ieftin.... ;) Pana atunci am sa mai incerc eu cate ceva.

Ecu l-am luat de pe Ebay cu 200 RON aproximativ. Sunt mai multe la licitatie. Oricum nu mi-a folosit. Cauti dupa codul de pe el. la mine era de ex. 1HO 906123.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se intrerupe alimentarea valvei dupa cca 20 secunde,daca nu-i dau cheie.Motorul porneste,dar nu trage deloc,turbina nu intra,si urca greu in rpm.

Si eu i-am facut diagnoza,si a aratat ca este intrerupt firul care comanda electrovalva.

Merg maine la un electrician,sa vad ce gaseste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu are nici un control electric la motoarele 1.9. Este comandata numai de presiunea gazelor de evacuare. Daca motorul scoate fum s-ar putea sa se fi blocat. Verifica turatia turbinei scotand furtunul de admisie de pe turbina si verifica daca axul se invarte liber. Poti sa verifici si cu motorul pornit.

Daca ai gasit ca e firul intrerupt esti deja fericit! Sper sa ai succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina este comandata de ECU,prin N75.

Motorul nu scoate fum deloc.S-a comportat normal,pana in dimineata cand nu a mai pornit.

Din diagnoza reiese ca firul este intrerupt.Am facut o punte cu un alt fir,din mufa de la ECU direct pe electrovalva,dar fara rezultat.

Cred ca problema este in ECU.

Dupa cum spunea "al bundy" ,probabil ca in ECU este un releu sau un un tranzistor de putere,care comanda valva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si deci nu comanda vacumatic turbina sau egr.
Turbina nu are nici un control electric la motoarele 1.9. Este comandata numai de presiunea gazelor de evacuare.

La cele fara geometrie variabila , da. La cele cu, comanda e data electric si apoi vacuumatic.

de ce nu desfaci ECU si sa masori tensiunile si tranzistorii de pe acolo, mai ales pe iesirea spre valva?

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romy, daca poti te-as ruga sa-mi dai si mie schema electrica de la Pasat pe care ziceai ca o ai.

ECU comanda mai multe chestii nu numai CUT OFF V,. de asemenea primeste o multime de informatii in functie de care hotaraste daca este cazul sa porneasca bujiile incandescente sau sa opreasca motorul. Este foarte posibil ca unul dintre acesti senzori sa dea semnal care sa opreasca motorul.

Pe turbina cred ca mai degraba ai un senzor. daca motorul nu scoate fum este posibil ca pompa de injectie sa mai primeasca o comanda aiurea care sa o incetineasca.

E foarrte gre sa masori in tensiune ECU. pozitia este aproape imposibila. Daca poti incearca. Este acolo ceva care arata ca un tranzistor de putere dar are prea multe picioare ca sa fie unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!