Jump to content

Discuri De Frana Arse


itintea
 Share

Postare recomandată

Salut,

Cum discurile de frana de la Octavia au garantzie 10.000 de Km si mie mi s-au ovalizat la 28.000 a trebuit sa imi pun discuri noi de frana. Am mers cu masina pana la 42.000 ca sa schimb si placutzele pentru ca nu se uzasera. Pentru ca am considerat ca Avia mi-a cam tras tzeapa cu garantzia la masina in general, mi-am pus discurile si placutzele la Augsburg. Discuri Zimmermann si placutze nu mai stiu de care. Am facut un drum de 150 km cu masina, ce-i drept masina a fost cam incarcata (5 persoane) si drumul cam aglomerat dar drept, nu drum de munte si cand am ajuns in Bucuresti la frana scartzia ca la autobuzele vechi, trebuia sa imi pun degetele in urechi. Azi dimineatza m-am dus la Augsburg (nu mai scartiau placutzele decat foarte putzin) si au gasit discurile albastre. Au spus ca am forjat franele prea tare, nu s-au putut raci si din cauza asta s-au facut asa ( au functzionat la temperaturi extreme). Mi-au dat un tratament pentru placutzele de frana si mi-au spus ca daca persista sa ma duc sa schimb placutzele cu unele mai bune, urmand sa platesc doar diferentza. Parerea mea este ca baietzii de la Augsburg mi-au dat niste placutze cam dure care au facut sa se intample chestia asta. Lucrul care ma framanta este urmatorul: discurile de frana daca sunt albastre inseamna ca s-au de calit, sau nu mai sunt bune ? Pot sa am surprize ? Normal nu ar trebui sa-mi schimbe si discurile de frana ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehe

dar ce spui de mine..

Discuri fata si spate BREMBO si placute PAGID si cand apas mai tare pedala de frana scartaie ca la tren.

.....asta e..... m-am impacat cu ideea.

mai bine puneam discuri si placute de vw.

Modificat de DRAPAR
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... mi-am pus discurile si placutzele la Augsburg. Discuri Zimmermann si placutze nu mai stiu de care.

E important ce placute frana ai montat. Deci?

P.S. E nevoie de numele producatorului si modelul folosit.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa e, cum zice si Doru. Placutele se pare ca sunt de vina, sa faci discurile de frana albastre, in trafic, asta nu o cred. Stii ce inseamna daca discurile sunt albastre? Inseamna ca discurile tale au fost inrosite. Imi este greu sa cred ca ai reusit tu asta. In mod normal ai garantie la ele, foloseste-o. Si incearca sa schimbi marca de garnituri de franare (placute), cauta si tu Textar, Lucas, Bosch...

Sa iti mai spun ca daca discurile de frana se inrosesc poate exista pericolul de incendiu la masina ta?!? Nu vreau sa te sperii ci sa te previn, sau mai bine zis sa previn un dezastru. Tine stingatorul la indemana :Driver:

Ar fi bine sa faci si un test de frane la masina. in felul asta iti poti da seama si de eficacitatea lor si sa vezi daca functioneaza corect si spatele, ca am eu asa o presimtire ca la tine franeaza doar fata... e doar o supozitie bazata pe istoricul masinii tale. Sper sa ma insel. Sa ne tii la curent (de joasa tensiune :D )

Modificat de d-rive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le-am facut in trafic de oras. Am venit acasa de paste si drumul era aglomerat (repet sunt 150 de KM), franele au fost foarte dese si de la viteze mari pana la 20-30Km/h.Cand am schimbat discurile si placutzele mi-au pus masina pe tester si mi-au zis ca este ok cu franarea si pe fatza si pe spate. Da, asa mi-au zis si la service ca discurile au fost incinse. Ce ma sfatuitzi ? Sa cer sa mi le schimbe (nu ca as fi sigur ca mi-ar schimba discurile, dar pot incerca). Placutzele in comanda care mi-au facuto pe e-mail erau Pagid, numai ca nu sunt sigur ca au montat asta, azi cand am intrebat mi-au dat un nume cam ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna la tine viteze mari? oricum, vad ca ai motor de 1,6 si ma gandesc ca si cu 5 persoane in masina nu puteai atinge viteze de ordinul a 200km/h si nici caldurile alea toride de asta vara nu sunt. Stiu ca zic o prostie, sper ca ai discuri ventilate pe fata. Mergeai in ritm cu restul participantilor la trafic?

Parerea mea preliminara e ca placutele nu au fost corespunzatoare. Daca discurile au fost afectate... greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand exista un proces de "rodaj" pentru discurile de frana. In acest moment, daca discurile tale sunt albastre poti sa le schimbi, pentru ca sunt decalite. Mi-am schimbat si eu discurile normale cu Zimmerman si sunt deosebit de multumit de franare. Placute de frana folosesc TRW Lucas.

Vezi ca pe vwforum este descrisa procedura de rodaj. Un simplu search ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna la tine viteze mari? oricum, vad ca ai motor de 1,6 si ma gandesc ca si cu 5 persoane in masina nu puteai atinge viteze de ordinul a 200km/h si nici caldurile alea toride de asta vara nu sunt. Stiu ca zic o prostie, sper ca ai discuri ventilate pe fata. Mergeai in ritm cu restul participantilor la trafic?

Parerea mea preliminara e ca placutele nu au fost corespunzatoare. Daca discurile au fost afectate... greu de spus.

Viteza mare, exagerez, normal ca nu am avut 200 Km/h, am mers intins cat nu era coloana intre 130-150km/h. Da, discurile sunt ventilate si perforate si sunt model sport.

Modificat de itintea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, supertare frate, au spus ca sa imi iau placutze de frana pentru care sa platesc 2 milioane diferentza iar ca discurile de frana ca s-au facut albastre nu intra in incidentza de la garantzie. Supertare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus discuri fata perforate...astea nu se vand de la Skoda, ci de pe piata de tuning. Garantia o ai de la producatorul lor, prin firma ce le comercializeaza. Parerea mea: placutele frana nu au fost corect alese. Probabil fiind f dure...au incins discurile. Care culmea, sunt perforate, deci ar fi trebuit sa uzeze placutele mai intai ! :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cum discurile de frana de la Octavia au garantzie 10.000 de Km si mie mi s-au ovalizat la 28.000 a trebuit sa imi pun discuri noi de frana. Am mers cu masina pana la 42.000 ca sa schimb si placutzele pentru ca nu se uzasera. Pentru ca am considerat ca Avia mi-a cam tras tzeapa cu garantzia la masina in general, mi-am pus discurile si placutzele la Augsburg. Discuri Zimmermann si placutze nu mai stiu de care. Am facut un drum de 150 km cu masina, ce-i drept masina a fost cam incarcata (5 persoane) si drumul cam aglomerat dar drept, nu drum de munte si cand am ajuns in Bucuresti la frana scartzia ca la autobuzele vechi, trebuia sa imi pun degetele in urechi. Azi dimineatza m-am dus la Augsburg (nu mai scartiau placutzele decat foarte putzin) si au gasit discurile albastre. Au spus ca am forjat franele prea tare, nu s-au putut raci si din cauza asta s-au facut asa ( au functzionat la temperaturi extreme). Mi-au dat un tratament pentru placutzele de frana si mi-au spus ca daca persista sa ma duc sa schimb placutzele cu unele mai bune, urmand sa platesc doar diferentza. Parerea mea este ca baietzii de la Augsburg mi-au dat niste placutze cam dure care au facut sa se intample chestia asta. Lucrul care ma framanta este urmatorul: discurile de frana daca sunt albastre inseamna ca s-au de calit, sau nu mai sunt bune ? Pot sa am surprize ? Normal nu ar trebui sa-mi schimbe si discurile de frana ?

nu stiu cum ai reusit sa ovalizezi asa repede discurile, dar sa stii ca gasesti discuri originale (ate) la 2 mil si ceva bucata la un mag din targ la vitan. eu mi-am pus pe discuri originale placute marca ferrodo si ma impac super cu ele. nu scartaie deloc(astea costa vreun mil si ceva). mai e ceva. mie imi scartaiau foarte tare dimineata la primele frane sabotii pe spate, daca ai asa ceva. am fost la cineva, mi i-a curatat(era mult praf acolo si mizerie rezultata in urma uzurii), mi i-a reglat si nu mai am nicio treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le-am facut in trafic de oras. Am venit acasa de paste si drumul era aglomerat (repet sunt 150 de KM), franele au fost foarte dese si de la viteze mari pana la 20-30Km/h.

Ciudat...atunci cand drumul e aglomerat, eu nu reusesc sa ating viteze mari. Nu spun ca nu a fost asa cum ai spus tu, dar m-a frapat exprimarea...

Citeste-ti atent certificatele de garantie la ambele produse, iar daca crezi ca esti indreptatit, fa o vizita celor de la ANPC si cere-le opinia si sprijinul...

Daca nu obtii nimic...inseamna ca sistemul ( de recomandari ale magazinului, de calitate a produselor) te-a invins...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am ce sa fac cu ANPC, au fost cumparate pe firma, asa ca ANPC-ul nu se baga.

Doru, aceeasi parere o am si eu cu placutzele si nu numai, am mai intrebat si eu in stanga si in dreapta si acelasi raspuns l-am primit. Dar ce sa fac ? Este Augsburg dar se pare ca s-au romanizat, normal trebuia sa-mi schimbe cel putzin placutzele cu altele fara sa mai platesc nimic. Ca sa nu mai vorbesc ca nu stiu ce sa zic cu discurile alea care sunt albastre pe suprafatza dintre ele.

Modificat de Alextz
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am schimbat discurile de frana fata la masina de la firma (G4 1,6 16 v) la service la vecina-miu si am pus Lucas am tot insistat la el sa imi spuna daca trebuie facut rodajul discurilor, rezultatul a fost ca trebuie sa nu franez foarte puternic si lung timp de aprox 500 de km (pe cat posibil). Asta ca sa fiu sigur ca nu se ovalizeaza si nu a fost prea greu de respectat recomandarea (am terminat rodaju intr-o zi). In rest la o alta masina de la firma (acelasi model ca si a mea) discurile fata s-au ovalizat in 15000 de km (si au fost schimbate la PBN) si nu au vrut sa le schimbe in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru, aceeasi parere o am si eu cu placutzele si nu numai, am mai intrebat si eu in stanga si in dreapta si acelasi raspuns l-am primit. [...]

Ca sa nu mai vorbesc ca nu stiu ce sa zic cu discurile alea care sunt albastre pe suprafatza dintre ele.

Sincer, cel putin la suprafata, materialul a fost deja afectat. Ar putea fi rectificate la un strung capabil, dar sincer, daca pretul lor noi nu depaseste 500 RON, mai bine iei altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu putin in seama... o idee cam off-topic, dar poate te ajuta atat pe tine cat si pe altii, in viitor.

Nu exista limita de km la nici o componenta a masinii in ceea ce priveste garantia!!! Am patit la fel la machineta abia vanduta.. Octavia 2... mi s-a tocit volanul f. tare si fiecare dealer din Bucuresti mi-a gasit cate un nr. de km pt. care era garantat volanul. Am trimis un mail la Skoda si acestia au raspuns imediat, ca nu exista limita de km pt. nici o componenta, pe perioada garantiei si ca au luat legatura cu importatorul din Ro pt. a-mi rezolva problema. Stiu ca e tarziu acum.. dar e bine ca toata lumea sa stie pe viitor ce sa faca in cazuri d-astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Ai grija la spalarea masinii, discurile sa fie cat de cat reci ( adica in momentul in care "zelosul" de la spalatorie baga jetul sub presiune pe la roti). Am vazut zeci de cazuri in care la intalnirea jetului de apa cu saracele discuri ieseau aburi, proprietarii fiind antrenati in discutii sau vorbind la telefon. Aveti grija pentru ca chiar si dupa 1-2 km de condus sportiv in oras discurile sunt incinse, iar daca intram direct la spalatorie si nu specificam sa nu se bage jetul pe interiorul jentii facem o mare greseala.

Nu se poate compara mersul pe ploaie, caz in care la discuri ajunge o cantitate mica de apa si nu se strica echilibrul termic, cu racirea brusca si neuniforma in cazul contactului direct cu jetul de apa. Nu zic ca asta a fost cauza la ce s-a intamplat la tine dar cred ca e util sa stii pentru am exemple concrete.

Sanatate si numai drumuri bune tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general discurile de frina sunt din fonta ce NU se poate cali/decali; cele sport sunt facute din diferite aliaje dar care la fel NU au nici o importanta ca se incing si se racesc lent (nu are importanta pentru statusul materialului). Ca au devenit albastrui se poate datora vreunei reactii chimice produsa la caldura , dintre discuri si placure (astea sunt facute prin presarea unei multitudini de substante). Daca discurile sunt ventilate si perforate NU au cum sa se incinga prea mult si oricum primele componente ce ar fi cedat sunt placutele. Asaa ca enjoy in continuare de masina si nu te mai necaji de frine (daca acestea merg).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de Offtopic: Atrunci de ce avem atat de des cazuri de bataie radiala(mult mai mare decat prescriptiile de fabricant) la discurile de frana dupa un numar mic de km mai ales in cazul unui condus sportiv?

Modificat de catap
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece ovalizarea se pare ca depinde mai mult de forta de frinare (actiunea mecanica) pe o suprafata destul de mica a discurilor decit de incalzirea (si ea inegala) a acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece ovalizarea se pare ca depinde mai mult de forta de frinare (actiunea mecanica) pe o suprafata destul de mica a discurilor decit de incalzirea (si ea inegala) a acestora.

Hai salut la toata lumea. Am fost la Augsburg si am pus placutze Lucas, acum masina pare OK. Diferentza pe care am platito a fost de 10 RON, pana la urma nu m-am mai certat prea mult cu ei ca nu am avut cu cine. Masina franeaza ok acum, numai scartzie, oricum la prima trepidatzie in volan ma duc sa-mi schimbe discurile, sper sa nu se intample.

Cat despre discuri ovalizate la spalatorie am mai auzit si eu. Parerile sunt impartzite. Eu totusi cred ca bine nu au cum sa faca sa dai cu jet de apa rece pe niste discuri care sunt incinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru rezolvare. De-acum inainte la cat mai multi km... ;)

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
PopaAlexandruGabriel

salut !am si eu o skoda octavia 1 motor ahf si am pe spate discuri..as vrea sa le schimb deoarece prezinda un grad de uzura vizual destul de mare.as vrea sa ma sfatuiti si pe mine ce marca de discuri ar fi o variana buna tianannd cont si de pret.m-am uitat pe site-uri de piese auto si am gasit unele pentru fata brembo si pt spate marca ferodo.problema mea e ca nu stiu ce dimensiuni sa iau:diametrul exterior interior grosimea...am observat pe acel site mai multe modele cu multe dimensiuni.o sa le schimb eu pentru ca ma pricep cat de cat si consider ca nu este o operatie foarte complicata.va rog frumos sa ma ajutati.va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergeti cu Certificatul de inmatriculare la un magazin de profil si va cauta in calculator discurile recomandate tipului de masina pe care o detineti pe mai multi producatori si in functie de pret-calitate comandati ce va avantajeaza.Luati in calcul si un set nou de placute ca asa se monteaza.Discuri noi cu placute noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut !am si eu o skoda octavia 1 motor ahf si am pe spate discuri..as vrea sa le schimb deoarece prezinda un grad de uzura vizual destul de mare.as vrea sa ma sfatuiti si pe mine ce marca de discuri ar fi o variana buna tianannd cont si de pret.m-am uitat pe site-uri de piese auto si am gasit unele pentru fata brembo si pt spate marca ferodo.problema mea e ca nu stiu ce dimensiuni sa iau:diametrul exterior interior grosimea...am observat pe acel site mai multe modele cu multe dimensiuni.o sa le schimb eu pentru ca ma pricep cat de cat si consider ca nu este o operatie foarte complicata.va rog frumos sa ma ajutati.va multumesc.
imediat iti trimit pm unde pori intra si eventual comanda.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!